4. DOĞUM GÜNÜ PARTİMİZ

4/15/2013
             Klasik 4. yaş günü kutlamamızı yaptık. Bütün çocuklar gibi kızımda çok mutlu oldu. Doğum günü partimiz akşam yemek sonrası olduğu için doğum günü menüsünde  çok fazla çeşit yapmadım. Menümüzde, pasta, mısır gevrekli kurabiye, börek ve tavuklu makarna salatası vardı. İlk olarak pastamızın resmi ve tarifini veriyorum.
 



Kek  İçin:
4 yumurta
1.5 su bardağı şeker
1/2 su bardağı ılık su
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
5-6 kaşık un ( elenmiş)
2 çay bardağı buğday nişastası
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu


benbüyük fırın tepsisine yaptığım için bu malzemeleri 1,5 misli daha ( yani  +1/2 ölçü daha) arttırarak yaptım

Arasına hazır dolgu kreması, fıstık, çikolata parçaları,
üzerine krem şanti
krema ve krem şantiyi hazırlamak için süt

pişirme kağıdı


        Kek için yumurta ve şekeri çırpıp önce su ve yağı ekleyip karıştırılır. Ardından un nişasta, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip güzelce karışım yapılır ve pişirme kağıdı serilmiş (yaklaşık 42x26 cm ebatlarında) fırın tepsisine her tarafa eşit olacak şekilde yayılır.  180° lik fırında 25-30 dakika ( üzeri kızarana kadar) pişirilir. Üzeri kızarınca bıçak testi yapıp tamamen piştiğinden emin olup fırından çıkarılır ve soğuması için fırın telinin üzerine alınır.
        Kek soğurken dolgu kreması ve krem şanti süt ile üzerindeki tarife göre hazırlanır.
        Soğuyan kek dikkatlice başka bir tepsinin tersine çevrilir ve pişirme kağıdı dikkatlice çıkarılır.  tepsi boyutlarında olan kek ortadan 2 kesilerek pasta boyutlarına getirilir. İlk kat için keklerden biri servis edilecek tepsiye alınır ve üzerine dolgu kreması sürülür. Fıstık çikolata ve isteğe göre muz dilimleri yerleştirilerek ikinci kat üzerine konulur. İki katı hazırladıktan sonra üzerine düzgün ve her tarafa eşit olacak şekilde krem şanti sürülerek dilediğiniz şekilde süslenir.
        Ben kızımın resmini şeker hamuru üzerine gıda boyası ile baskı yaptırıp servisten bir kaç saat önce pastanın üzerine koydum evdeki happy birthday mumları, balon ve palyaçolarla renklendirdim.
       Evde pasta yapımı çok uzun sürmedi 2 saat içinde yaptım ve yaklaşık 24 kare şeklinde dilim çıktı pastamdan. kızımda çok beğendi.**
      
**   Ben: S.B. pastanı begendin mi kızım?
       S.B.: Evet anne pastam çok güzeldi! Makarnamda (makarna salatasından bahsediyor)  çok güzeldi!!!



2 yorum:

Betül dedi ki...

ellerine sağlık şule;)

hanife dedi ki...

Kızınıza hayırlı uzun sağlıklı yaşlar dilerim...Pasta çok güzel görünüyor elinize sağlık...
Bloğunuzu izlemeye aldım benim bloğumada beklerim mutlu hafta sonu dilerim...

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails